Przede wszystkim jesteśmy Szczęśliwymi Kobietami, Żonami, Matkami. Pedagogami i psychologiem. Nie godząc się na sytuację edukacyjną w naszym kraju i najbliższym otoczeniu, postanowiłyśmy stworzyć miejsce dla naszych dzieci z wartościami, które chciałybyśmy aby wynieśli w świat i swoją postawą w dorosłym życiu dawali przykład innym.
Dla psychologa ważne są zdrowe, dobre relacje ze sobą samym ,a potem z innymi ludźmi, dla pedagów ważne jest zarażenie młodego człowieka zachwytem i odkrywaniem swoich możliwości poznawczych, bo tylko poprzez zachwyt, człowiek może chłonąć wiedzę, rozniecać ciekawość. Postanowiłyśmy to połączyć i jeszcze dodać odrobinę tego co w dzieciństwie najważniejsze, spontaniczną zabawę, poprzez którą poznajemy dziecko ,a ono poznaje siebie, rozwija swoją kreatywność oraz kształtuje osobowość.
Podczas naszej wieloletniej pracy byłyśmy świadkami tego jak pierwsze wczesne lata dzieciństwa wpływają na późniejsze kształtowanie schematów, skryptów poznawczych i jak dużą rolę pełnią w późniejszym spostrzeganiu siebie i innych. Dlatego też naszą misją jest zbudować FUNDAMENT na którym zbudowane zostanie dalsze życie w poczuciu bezpieczeństwa i pełnej akceptacji tego kim jesteśmy. Każdy z nas jest INNY a sztuką jest by SZANOWAĆ I AKCEPTOWAĆ te różnice.

-
Relacja
Każdy z nas, a szczególnie dzieci aby doświadczać, odkrywać muszą poczuć się bezpieczne w otoczeniu i towarzystwie osób towarzyszących im. Dlatego kluczowym etapem jest nawiązywanie bezpiecznej relacji w ufności, szacunku i uważności nauczyciela z podopiecznym. Bliskie relacje, atmosfera wzajemnego zaufania i szacunku dają poczucie bezpieczeństwa, dodają odwagi i pewności siebie.
-
indywidualne podejście
Każde dziecko jest inne. Dzieci mają różną osobowość, charakter, wrażliwość, tempo pracy i poznawania świata, predyspozycje. Dzięki wypracowanej relacji Nauczyciele znają swoich podopiecznych oraz ich potrzeby i możliwości, dzięki czemu mogą dostosować otoczenie dla każdego z nich.
-
szacunek
Każde dziecko jest z otwartością przyjęte przez troskliwych i uważnych nauczycieli. Poznajemy siebie nawzajem z uważnością, otwartością, ciekawością w szacunku do potrzeb oraz granic każdego z nas.
-
samodzielność
Samodzielność dzieci montessoriańskich jest słynna na całym świecie. Jest ona niezwykle ważna dla rozwoju osobowości dziecka, buduje wiarę we własne siły, niezależność, zaangażowanie.
-
nauka przez działanie
Dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności poprzez własną aktywność. Doświadczają. Zaspokajają swoją dziecięcą ciekawość korzystając z angażujących materiałów, pobudzających kreatywność i logiczne myślenie.
-
współpraca
Umiejętność współpracy, komunikacji to jedne z kluczowych kompetencji. Tworzymy relacje pełne wrażliwości i ciepła. Zachęcamy dzieci do współpracy, korzystania z pomocy kolegów i udzielania jej.
-
Komunikacja
Pomagamy dzieciom wyrażać swoje uczucia, uczymy je porozumienia z szacunkiem dla innych, otwartością i wrażliwością oraz pokazujemy sposoby pokojowego rozwiązywania konfliktów.
-
przygotowane otoczenie
Starannie przygotowane otoczenie bogate w inspirujące materiały pozwala swobodnie eksplorować, doświadczać, rozwijać wiedzę i umiejętności z różnych obszarów.
-
wolność wyboru
Gdy dzieci mają możliwość podejmowania decyzji, angażują się chętnie, są wytrwałe i na długo koncentrują uwagę. Nie potrzebują zachęty, nagrody . Ważna jest dla nich własna satysfakcja.
-
Swobodna zabawa
Swobodna zabawa jest bardzo istotna w rozwoju dziecka. To wtedy można łatwo nawiązywać relacje społeczne oraz je budować, wzmacn